گیربکس هلیکال

گیربکس هلیکال یکی از مهمترین واحدهای انتقال نیرو است که در فروشگاه گیربکس صنعتی عرضه می شود. به همراه محور پروانه ، کلاچ و محور محرک عقب.

هدف گیربکس هلیکال

  • تغییرات در گشتاور
  • تغییرات سرعت
  • اصلاح جهت حرکت وسیله نقلیه

مسدود کردن مبدل گشتاور (این عملکرد برای کاهش اتلاف انرژی مفید “ماشین خودکار” هنگام انتقال گشتاور در شرایطی که سرعت توربین های متحرک و محرک برابر می شود ، ارزشمند است). در عین حال ، برخی از گیربکس ها می توانند همه این مشکلات را حل کنند ، در حالی که برخی دیگر ، مانند مکانیکی ، فقط مشکلات اساسی تغییر گشتاور و سرعت. طرح دستگاه بستگی به نوع گیربکس دارد. گیربکس هلیکال واحدی است که شامل مبدل گشتاور ، چرخ دنده سیاره ای ، کلاچ ، نوار ترمز ، واحد کنترل (پمپ + مخزن روغن + جعبه سوپاپ) است. در قلب گیربکس هلیکال می توان راه حل های مکانیکی با کلاچ برقی یا هیدرولیک و سیستم کنترل گیربکس و همچنین گیربکس های اتوماتیک مجهز به درایو کلاچ الکترو هیدرولیک را قرار داد.

اجزای گیربکس هلیکال

گیربکس هلیکال طراحی شده برای انتقال گشتاور از چرخ فلک میل لنگ موتور به شفت اولیه گیربکس. به لطف وجود کلاچ است که می توان موتور را به دقت برای مدت کوتاهی از گیربکس جدا کرد و گیربکس را می توان از اضافه بار محافظت کرد. یکی از موتورها به چرخ ها و دیگری به موتور احتراق داخلی متصل است. لحظه ای که راننده پدال را رها می کند ، دیسک ها به یکدیگر فشرده می شوند و شروع به چرخش با هم می کنند.

چرخ دنده و شفت: چرخ دنده ها و شفت ها کنترل کننده اصلی گشتاور هستند. این چرخ دنده ها و شفت ها هستند که به تغییر نسبت دنده کمک می کنند. عناصر یکپارچه دستگاه همه گیربکس های دستی و برخی گیربکس های اتوماتیک (به عنوان مثال ، هوندا). دستگاه انتقال مکانیکی اغلب به گونه ای طراحی می شود که محورهای شفت ها در صفحه موازی قرار دارند. چرخ دنده ها در بالا نصب شده اند. شفت اصلی یا محرک  با استفاده از سبد کلاچ به فلایویل متصل می شود. انتهای شفت خروجی در مجاورت بلبرینگ روی محور محرک قرار دارد. از آنجا که هیچ اتصال ثابت وجود ندارد ، محورها مستقل هستند و هیچ مانعی برای چرخش آنها در جهات مختلف وجود ندارد. هیچ مانعی برای سرعت های مختلف وجود ندارد. دستگاه گیربکس اتوماتیک به جای چرخ دنده و محور شامل گیربکس سیاره ای است. چرخ دنده ها و شفت ها همیشه به صورت کلی می چرخند. اما از نظر ساختاری ، می تواند بخشهای مختلف یا یک واحد غیر قابل تفکیک باشد.

گیربکس هلیکال