گیربکس نوار نقاله چیست

گیربکس نوار نقاله چیست

گیربکس نوار نقاله چیست ؟

گیربکس های نوار نقاله یا کانوایرها متشکل از مجموعه ای است که جهت جابه جایی مواد و تجهیزات  در صنعت های مختلف از آن استفاده می شود. استفاده از این گیربکس بسیار مقرون به صرفه می باشد چرا که باعث کم تر شدن هزینه ها و حذف نیروی انسانی در جابه جایی تجهیزات می شود. این گیربکس یکی از چندین نمونه از گیربکس صنعتی است.

در انتخاب گیربکس کانوایر به نکات زیادی توجه می شود از جمله  به طول نوار انتقال، زاویه و نوع مواد انتقالی، دستگاه را انتخاب می کنند و تمام این موارد در انتخاب نوع الکتروموتور و گیربکس  تاثیر می گذارد.

مشخصات گیربکس کانوایر

در گیربکس های نوار نقاله ایی که شیب دار هستند و مواد را از سمت پایین به بالا  انتقال می دهند حتما باید در دستگاه یک بلبرینگ یک طرفه به نام بک استپ نصب شود. کارایی این بلبرینگ به این صورت است که در صورت خرابی دستگاه و دیگر مشکلاتی که باعث می شود دستگاه در حین حرکت از کار بیفتد، اجازه حرکت برعکس را به دستگاه نمی دهد.

از گیربکس های مختلفی در کانوایر استفاده می شود از جمله این گیربکس ها می توان به گیربکس کانوایر شافت مستقیم، گیربکس کانوایر کرانویل و گیربکس کانوایر حلزونی اشاره کرد.

جعبه دنده های استفاده شده در گیربکس ها

جعبه دنده و کاهش دهنده سرعت، از گیربکس های صنعتی به عنوان کاهنده سرعت استفاده می شود. برای کاهش سرعت تسمه های نقاله با تنظیم  گشتاور موتور استفاده می شود. چرخ دنده کرم جز اجزاء اصلی گیربکس است. برای چرخاندن چرخ دندانه دار از پیچ استفاده می کند. اگرچه این فناوری در دوران باستان اختراع شده است، اما در 100 سال گذشته برای انجام کارهای بیشماری صنعتی بهینه شده است. جعبه دنده علاوه بر امکان کنترل سرعت ، به دوام تجهیزات و بهبود عملکرد شما کمک می کند. همچنین می توان از آنها برای ضرب گشتاور استفاده کرد.

چرخ دنده های دو پوششی کرم گشتاور بیشتری را ایجاد می کنند زیرا حاوی دندان های دنده ای به شکل خاص هستند. این طرح امکان افزایش سطح  بین دنده کرم و دنده خروجی را فراهم می کند. آنها همچنین دارای خطوط تماسی بزرگ شده برای افزایش قدرت و کاهش اصطکاک در دندانه های دنده هستند. بسیاری از صنایع از گیرنده های سرعت و گیربکس های صنعتی استفاده می کنند. آنها معمولاً در سیستم تسمه نقاله ، ماشین آلات معدن و تجهیزات سنگین ساختمانی یافت می شوند. شرکت های درگیر در تولید آهن و فولاد ، برش و شکل دهی فلز ، تبدیل کاغذ و پلاستیک و چاپ و بسته بندی نیز از گیربکس های صنعتی استفاده می کنند.

گیرنده های سرعت از طریق شافت ورودی خود از موتور تسمه نقاله نیرو می گیرند. جعبه دنده سرعت را به گشتاور تبدیل می کند (یا بالعکس) و از طریق شافت خروجی خود این بار را به تسمه نقاله منتقل می کند.

گیربکس صنعتی با بیش از چندین سال فعالیت در زمینه تأمین صنعتی ، دانش کافی در اختیار شما قرار می دهد. نمایندگان فروش باتجربه و مورد اعتماد ما می توانند به شما کمک کنند دقیقاً گیربکس و کاهنده سرعت لازم را داشته باشید تا خطوط  خود را به راحتی راه اندازی کنید. ما آداپتورها و لوازم جانبی مورد نیاز خود را برای تهیه همه جا در اختیار شما قرار می دهیم و حتی می توانیم راه حل های سفارشی را برای پاسخگویی به نیازهای شما ارائه دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *